מוקד פניות ציבור - באמצעות טופס דיווח
מוקד פניות הציבור מסייע מדי יום לנוסעי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. ניתן לדווח באמצעות טופס דיווח על כשלים בשירותי התח"צ הקיימים ועל שירותי תח"צ חסרים (בעיית תדירות, איחורים, דילוג על תחנות ועוד). ניתן לפנות אלינו פרטנית גם במייל [email protected]
מיצוי זכויות
הסעת חולים לטיפולים רפואיים
שירות הסעות באמבולנסים המופעל על ידי מתנדבי ארגון רפואה ושמחה, המעניק הסעות חינם לחולים ומוגבלי תנועה לטיפולים רפואיים ולמטרות רפואיות אחרות. השירות זמין 24/7 לכל פונה ללא הבדל דת, גזע ומין, ומסייע במיוחד לחולים שידם אינה משגת לממן הסעות פרטיות.
תחבורה
+2
הסעות
הסעות בחינם
תחבורה
+2
דוברי צרפתית
+1
נושמים לרווחה
מטרות תוכנית 'נושמים לרווחה' הן:
- שיפור המצב הכלכלי של משפחות החיות בעוני ובהדרה (הרחקה חברתית) והעלאת העצמאות ביכולת לספק את הצרכים הבסיסיים
- הגדלת ההזדמנויות של המשפחה להגיע למגוון שירותים, מצבים ופעולות בחברה שעשויים לקדם א מצבם החברתי-כלכלי (לדוגמה רמת בתי ספר נמוכה בישוב או העדר מסגרות להכשרה מקצועית, קושי לקבל משכנתא או הלוואה בריבית נמוכה, העדר תחבורה ציבורית ועוד)
- העשרת הידע והמוניטין המגדירים את מעמד המשפחה ("הון סימבולי")
- יצירת תחושת רווחה אישית ומשפחתית.
התוכנית מיועדת ליחידים ולמשפחות שמתמודדות עם מכשולים רבים, מיעוט הזדמנויות לשנות את מצבם וקושי במיצוי זכויות ובשימוש במשאבי הקהילה והממסד.
סיוע כספי
+4
משפחות
+1
מרכז המידע של משרד הבריאות בחירום
מרכז המידע של משרד הבריאות לזמן מלחמה הוא אתר יעודי עם מידע מקיף ועדכני על שירותי מערכת הבריאות במלחמה מול איראן (מבצע עם כלביא). האתר כולל מידע על המענים של המשרד לכלל המטופלים ולמפונים, התמודדות נפשית בשעת חירום, העסקה וסיוע לצוותים הרפואיים ולמוסדות הבריאות ועוד.
כמו כן הוא כולל מידע לשוהים בחו"ל, תכנים מקצועיים שונים וכן עדכונים לצוותים רפואיים ומוסדות בריאות. האתר הוקם לראשונה במלחמת חרבות ברזל.
הכוונה בחירום
+1
מפונים
+1
מוקד לעובדות ועובדים - ההסתדרות החדשה
מוקד המידע והשירות של ההסתדרות מספק מענה על שאלות של עובדות ועובדים, גם למי שאינם חברי הסתדרות, לגבי זכויותיהם התעסוקתיות בעת מלחמה, בתיאום עם הנחיות פיקוד העורף
הכוונה בחירום
+1
הקו של אורלי וגיא
הקו של אורלי וגיא הוא שירות ייחודי המציע ליווי ועזרה אישית חינם למי שמתקשה בהתמודדות עם בירוקרטיה. השירות מסייע במגוון תחומים כגון ביטוח לאומי, בריאות, דיור, חובות וכספים, חינוך, צרכים מיוחדים, ניצולי שואה, צרכנות, קשישים, רווחה ותחבורה. מטרת השירות היא לתת גב ולהושיט יד בכדי למצוא את הדרך הנכונה לפתרון עבור כל פונה.
מיצוי זכויות
קרן סיוע לנפגעי טרור - הסוכנות היהודית
סיוע מיידי בסך 4,000 ש"ח. סיוע ארוך טווח לנפגעים. ליווי של ילדים ובני נוער לאורך כל השנה.
הסיוע המיידי יוענק לכל בית אב שנפגע ועונה לקריטריונים הבאים:
משפחות שביתן ספג פגיעה ישירה ואינן באפשרותן להתגורר בבית
משפחות בהן בן משפחה נפצע פיזית, פונה לבית חולים ואושפז
משפחות ששכלו בן/בת משפחה באירועי הטרור. במקרה זה הזכאות תהיה לבן/בת הזוג וההורים
משפחות החטופים והנעדרים
שירותים למצב החירום
+2
מפונים
+5
מוקד רשות שדות התעופה
מוקד לקבלת מידע על שינויים בפעילות שדות התעופה וחברות התעופה
תחבורה
+2
סיוע למפוני ולמתפני מלחמת חרבות ברזל - מערכת "יחד"
מערכת ״יחד״ הוקמה כדי לאפשר למשפחות המפונים והמתפנים לעדכן את משרדי הממשלה לגבי הצרכים השונים. המערכת מאפשרת לדווח על כל בקשה או צורך, כדי שהגורם המתאים במשרד הממשלתי הרלוונטי יוכל לסייע לכל בני המשפחה, בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה, הביטוח הלאומי, העלייה והקליטה ועוד.
הכוונה בחירום
+2
מפונים
הכוונה ותמיכה רגשית להורים וילדים ממשפחות המפונים בצפון הארץ- יעדים לצפון
יעדים לצפון מפעילה קווים חמים לסיוע נפשי וייעוץ להורים במשפחות המפונים מצפון הארץ, מועדוניות, משחקיות טיפוליות ותמיכה רגשית במרכזים שונים ובמלונות בהם שוהים המפונים. צוותי מומחים להתפתחות הילד מייעצים להורים ומספקים תמיכה להם ולילדיהם.
בין השותפים: קרן רש"י, קרן עזריאלי, הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, קרן משפחת שעשוע, משרד הבריאות.
הכוונה בחירום
+1
מפונים
+2
תוכנית כלים מהגלים להתמודדות עם טראומה - הגל שלי
עמותת הגל שלי מפעילה את תוכנית כלים מהגלים להתמודדות עם טראומה עבור המפונים מהדרום והצפון, ניצולים מהשבי וממסיבת נובה, ונערים ונערות בסיכון. התוכנית, שמבוססת על גלישת גלים, כוללת קבוצות תהליכיות בהן לוקחים חלק עשרות צעירות וצעירים, שמתמודדים עם חוויות וזכרונות קשים מנשוא. התוכנית מאפשרת להתחבר לכוחות והמשאבים הפנימיים שיסייעו בהתמודדות עם החיים. מועברת ע"י אנשי טיפול במטרה לייצר שיח רגשי משמעותי לצד שימוש בכוחו המרפא של הים, באמצעות גלישת גלים.
תרבות וספורט
+2
מפונים
+4
מוקד סיוע אזרחי לתושבי הדרום - ארגון לב אחד (המשרד לפיתוח הנגב והגליל)
מוקד חירום אזרחי הפועל 24/7 ומספק מגוון של שירותים לתושבי הדרום. מציע סיוע דרך אירוח משפחות, קייטנות לילדי הצוותים הרפואיים, סיוע נפשי, עיבוי כיתות כוננות, ליווי משפחות נפגעים, חלקות מזון, ציוד רפואי, תרופות, הסעות ופינויים, הספקת ציוד בסיסי ועוד.
טיפול רגשי (פסיכולוגי)
+5
מפונים
+2
סיוע רפואי ופיזי לפצועים ולמפונים - איחוד הצלה
ארגון איחוד הצלה מספק סיוע רפואי ופיזי לפצועים ולמפונים.
רפואה דחופה
+3
מפונים
+2
תיקון בהתנדבות של חלונות ודלתות ממ"ד - סיירת קבלני השיפוצים
תיקון בהתנדבות של חלונות ודלתות ממ"ד שנהרסו. השירות ניתן על ידי התאחדות קבלני השיפוצים.
שירותים למצב החירום
+2
מפונים
סיוע כספי למשפחות הנפגעים - משפחה אחת
ארגון משפחה אחת לסיוע לנפגעי טרור מספק סיוע כספי למשפחות שכולות ומשפחות מפונים. הסיוע ניתן לפי קריטריונים שנקבעו.
שירותים למצב החירום
+1
מפונים
+2
פלטפורמת "כיוונים" להנגשת מידע על זכויות לנפגעי המלחמה - מוקד ערב"ה - עזרה ראשונה בטכנולוגיה ובהטמעה
"כיוונים" הוא כלי אינטרנטי להנגשת מידע על זכויות, שמיועד כדי להקל על נפגעי מלחמת חרבות ברזל בתהליך מיצוי הזכויות וקבלת הסיוע המגיע להם.
באמצעות הפלטפורמה ניתן להגיע למידע על הפעולות שצריך לבצע למימוש הזכויות לפי סוג המקרה, מה סדר הפעולות לפי דחיפות ועוד.
פותחה במסגרת פעילות התנדבות של חמ"ל ערב"ה, מערך הדיגיטל הלאומי ופורום
חברות הצמיחה.
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+3