מוקד סיוע טלפוני של משרד הרווחה והבטחון החברתי - (118 בטלפון)
קו סיוע טלפוני הפועל 24/7 לעזרה ראשונית, תמיכה, אוזן קשבת והכוונה לגורמי מקצוע מטפלים. נותן מענה גם לאנשים עם מוגבלויות. השירות ניתן בשפות עברית, אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
דוברי אמהרית
+3
מוקד טלפוני (6754*) של מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים- משרד ראש הממשלה
מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים הוקם על מנת לסייע למשפחות בהתמודדות עם משמעויות המלחמה. המרכז מקבל פניות מהמשפחות בכל נושא ומסייע בפתרון לכל פנייה. המרכז מנחה את משרדי הממשלה בטיפול בפניות ועובד בשיתוף פעולה עם כלל מוסדות הציבור, הרשויות המקומיות וכן עם ארגונים חברתיים על מנת ליצור מענה מיטבי ומהיר עבור הפונים.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
משפחות של נעדרים
מדריך איך לדבר עם אדם עם מוגבלות קוגניטיבית - משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים
המדריך של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים נועד להרחיב הזדמנויות לתקשורת מאפשרת ומיטיבה. המדריך מאגד את הידע שנצבר ומיועד לסייע בתקשורת עם אנשים עם מוגבלות זו תוך הבנת האתגרים.
מיועד לצוותים, מעסיקים, בני משפחה וכל אדם שמעוניין להכיר ולדעת.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מדריך איך לדבר עם אדם עם אוטיזם - משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים
לנוכח הצורך לצייד את הסביבה בכלים מתאימים לתקשורת עם אנשים עם אוטיזם, יצא המדריך "איך לדבר עם אדם עם אוטיזם?" שמיועד לתת כלים ולסייע בתקשורת עם אנשים עם אוטיזם, תוך הבנת האתגרים איתם הם מתמודדים.
המדריך מיועד לצוותים, מעסיקים, בני משפחה וכל אדם שמעוניין להכיר ולסייע, ומטרתו להרחיב הזדמנויות לתקשורת מאפשרת ומיטיבה.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מטפלים
+1
מוקד הסיוע והזכויות הממשלתי - מערך הדיגיטל הלאומי
מוקד ממשלתי שמספק מענה בכל הקשור להתנהלות מול משרדי הממשלה: קבלת מידע, סיוע טכני והבנת הזכויותשל כל אחד. ניתן לפנות בכל שאלה ובעיה בנושא שירותים, טפסים, תשלומים, אישורים, שירותי ממשלה מקוונים, דרכי יצירת קשר עם יחידות הממשלה השונות ועוד.
אם יש לכם שאלה אישית שלא נצליח לענות עליה, נדע תמיד להפנות אתכם לגורם הממשלתי שיש לו תשובה.
בשעות הפעילות נעזור לכם טלפונית או בצ'אט אנושי. מחוץ לשעות הפעילות תוכלו לפנות אלינו באמצעות הדואר האלקטרוני או באמצעות טופס פניה מקוון.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוקד מידע על תחבורה ציבורית - משרד התחבורה
מוקד לקבלת מידע על שינויים בפעילות חברות האוטובוסים בארץ.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוקד משרד התחבורה
מוקד מידע ארצי של משרד התחבורה.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוקד משרד הכלכלה והתעשייה
המוקד פועל בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, כדי להעמיד לרשות מגזר התעשייה והעסקים מענה מהיר לשם המשך תפקודם באופן רציף. הייעוץ ניתן במוקדי המפונים ובמוקד הטלפוני.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
עצמאים
מרכז הפעלה טלפוני ייעודי עבור עולים חדשים - משרד העלייה והקליטה
מרכז טלפוני עבור עולים חדשים, על מנת לתת מענה למגוון שאלות בצל המלחמה ומתן תמיכה רגשית. בשפות שונות כולל אמהרית
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
דוברי ספרדית
+5
מוקד סיוע ומתן תמיכה רגשית מקצועית לעולים חדשים - משרד העלייה והקליטה
מוקד טלפוני ייעודי עבור עולים חדשים, על מנת לתת מענה לשאלות בצל המלחמה.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
עולים
איתור נעדרים וזיהוי אלמונים - משטרת ישראל
אתר מידע ממשלתי עבור משפחות הנעדרים בו יוכלו המשפחות לקבל את כלל המידע הנוגע להליך הטיפול בנעדר משלב הדיווח הראשוני.
המידע כולל את הגורמים אליהם ניתן לפנות בכל שלב, מספרי טלפון וקישור לשירותים הניתנים במשרדי הממשלה השונים ונוגעים לטיפול בנעדרים או בחללים, לרבות: גורמי טיפול וקבורה. האתר הוקם ביוזמת משטרת ישראל, על ידי מערך הדיגיטל הלאומי ובשיתוף פעולה עם המוסד לביטוח לאומי, המשרד לשירותי דת, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד העליה והקליטה, ומשרד הבריאות.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
משפחות של נעדרים
יעוץ לקשיש ומשפחתו - המוסד לביטוח לאומי
מוקד סיוע לאזרחים ותיקים במוסד לביטוח לאומי
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
אזרחים ותיקים
מוקד מידע לעולים - משרד העלייה והקליטה
מרכז טלפוני עבור עולים חדשים, על מנת לתת מענה למגוון שאלות בצל המלחמה ומתן תמיכה רגשית.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
דוברי ספרדית
+4
מוקד חברת החשמל
מוקד לדיווח על תקלות וקבלת שירותים מחברת החשמל.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מדריך להתמודדות עבור אנשים עם אוטיזם ומשפחותיהם - משרד הרווחה, מינהל מוגבלויות
מדריך מטעם מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה, המציע טיפים למצבים בהם השגרה מופרת ולהרחיב דרכי התמודדות עם העדר שגרה.
שגרה מרגיעה ומקנה תחושת בטחון. בתקופות לא שגרתיות (כמו קורונה, מלחמה, חופשה ארוכה) השגרה מופרת וגורמת לחוסר וודאות.
על כולנו לעתים להתמודד עם מצב חדש לגמרי ודרכי ההתמודדות יכולות להיות שונות מאדם לאדם - חלק מהאנשים מרגישים כי נוצר אתגר חדש, חלקם מרגישים בתחושת כאוס, חלקם נכנסים לחרדות.
לאנשים עם אוטיזם השגרה מסייעת בהתנהלות עצמאית בחיי יום יום ומקנה תחושת רגיעה.הפרת השגרה עלולה להעצים תחושת אי הוודאות, הצפה סנסורית וקוגניטיבית.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מטפלים
+1
מוקד המידע של הרשות השופטת
בתי המשפט ובתי הדין לעבודה בכל מחוזות השיפוט בארץ פועלים במתכונת חירום במסגרתה יידונו הליכים למתן סעדים דחופים בלבד.
במוקד המידע והשירות הארצי ניתן לקבל את סוגי המידע הבאים: מידע כללי; מידע אודות תיקים המתנהלים בבתי המשפט על ערכאותיהם השונות; ביצוע תשלומים בתיקי בית משפט (למעט תשלומים לפתיחת תיקים), תמיכה טכנית לאתר נט המשפט ואישור הגעת פקס לבית המשפט תוך שלוש שעות ממועד שליחתו.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוקד הכוונה לאזרחים ותיקים של משרד הנגב והגליל
המוקד מספק מגוון מענים לאזרחים ותיקים בנושאי חירום, תמיכה נפשית וצרכים חיוניים נוספים.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
אזרחים ותיקים
מוקד שירות אגף השיקום - משרד הביטחון
לאור האירועים הביטחוניים האחרונים, מוקד אגף השיקום פועל במתכונת חירום.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוגבלויות
מוקד פניות כללי של צה"ל - קצינת פניות ציבור באכ"א
מוקד כללי לשגרה וחירום לפניות מכל הסוגים
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מוקד סיוע לעובדים זרים - רשות האוכלוסין וההגירה
מוקד טלפוני לסיוע לעובדים זרים בעת חירום.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
מהגרי עבודה
סיוע ומענה בשימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי בנק - בנק ישראל
בעקבות האירוע הביטחוני, נעשה שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ופרטי חשבון בנק. מי שחוששים כי הדבר קרה יודיעו לגופים הפיננסיים כדי שיקפיאו פעילותם ולא ייגרמו נזקים כספיים.
האירוע מטופל מתחילתו ע"י גורמי המקצוע בבנק ישראל, כולל צוות מיוחד בפיקוח על הבנקים, בשיתוף גורמי הממשלה והביטחון הרלוונטיים. ניתן לפנות לתמיכה ולסיוע גם כשלא ידוע היכן מנוהל החשבון של הנפגע.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
איתור מאושפזים מהמלחמה - מוקד משרד הבריאות
מוקד טלפוני לאיתור מאושפזים בעקבות מצב הלחימה.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
פצועים
+1
סיוע לניצולי השואה בעת חירום - הרשות לזכויות ניצולי השואה
הרשות מרכזת את כלל הצרכים של ניצולי שואה בתחום הטיפול הנפשי והרפואי,הסיוע החברתי ובכל צורך אחר העולה בשעה קשה זאת.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
ניצולי שואה
פורטל תוכניות חירום לאנשי מקצוע שעובדים עם צעירים
פורטל חירום המספק מידע, מדריכים והכשרות ממוקדות בזום לעובדי ועובדות מרכזי הצעירים
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
צעירים
שיחות חירום לקהילת החירשים וכבדי השמיעה - sign-now
אנשים עם לקות שמיעה מוזמנים להיכנס לשיחה מיידית עם מתורגמן לשפת הסימנים באפילקציית sign-now, שם ניתן לבצע שיחת חירום 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
בעלי חרשות או שמיעה מוגבלת
מוקד לשעת חירום - משרד התקשורת
קו ייעודי לשעת חירום, לדיווח על בעיות תקשורת, פערי כיסוי, תקלות אינטרנט ועוד בישובי עוטף עזה וגבול הצפון.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
קו הסיוע של נט"ל
קו הסיוע של נט"ל הינו היחיד בארץ המעניק תמיכה וסיוע נפשי בנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה 24/7. 1-800-363-363
סיוע נפשי בחירום
שירותים למצב החירום
+1
אנשים במשבר נפשי
מוקד חירום לחברה הערבית - המשרד לשוויון חברתי
המשרד לשוויון חברתי - הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים מפעיל מוקד חירום עבור החברה הערבית.
במוקד אפשר להתעדכן במידע חיוני שמגיע מפיקוד העורף ולקבל סיוע בכל נושא שקשור לחירום.
המוקד הוקם עם פרוץ המלחמה במטרה לסייע לרשויות המקומיות הערביות להתמודד עם מצב החירום ועם הלחימה הנמשכת. מטרתו הנגשת המידע החיוני המגיע מפיקוד העורף, לעורף בחברה הערבית; מיפוי ואיתור צרכים שיוגדרו כמענים לעת חירום; סיוע בחיבור יוזמות של ארגוני החברה האזרחית לצרכים העולים מהשטח וביצוע הכשרות בהתאם לצרכים שיעלו בתקופה הקרובה. בנוסף לכך, מוקד החירום יערוך ניטור וסינון של מידע שגוי ומתסיס במרשתת.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
החברה הערבית
+2
מוקד חירום של המשרד להגנת הסביבה
מוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה עומד לרשות הציבור 24 שעות ביממה לדיווחים סביבתיים דחופים.
מנחים את הרשויות המקומיות ואת גופי החירום לטיפול במפגעים סביבתיים כגון קרינה, אסבסט, שפכים, פסולת ותברואה. הרשות המקומית היא הכתובת הראשונה להודעה על מפגע ולקבלת סיוע להסרת מפגעים סביבתיים. אם הפנייה לרשות המקומית לא פתרה את המפגע, יש לפנות למוקד החירום.
הכוונה בחירום
שירותים למצב החירום
שירות ייעוץ לאזרח
שי״ל הוא שירות הפועל למתן הכוונה וייעוץ לפונים בנושאי זכויות, חובות, ושירותים העומדים לרשות האזרח.
השירות ניתן בחינם ובסודיות לכל פונה, על ידי צוות עובדים ומתנדבים בתחנות שי״ל הפזורות בארץ.
השירות פועל במסגרת תחום מיצוי זכויות באגף למשאבי קהילה ועבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי ומופעל בשיתוף הרשויות המקומיות.
מיצוי זכויות
שירותים למצב החירום
+1