סיוע לאנשים עם מוגבלות מטעם המחלקה לשירותים חברתיים
השירות לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם ניתן במחלקות לשירותים חברתיים ומיועד לאנשים עם פיגור שכלי, אוטיזם, מוגבלויות פיזיות וחושיות (עיוורון וחירשות) ולבני משפחותיהם. למימוש הזכאות לשירותים יש צורך בהכרה של משרד הרווחה והשירותים החברתיים.
בזמן המלחמה המחלקה לשירותים חברתיים מעניקה סיוע, ייעוץ והכוונה גם למי שפונה ונמצא באזור המגורים בה פועלת המחלקה.
מיצוי זכויות
רווחה
+1
מוכרות מביטוח לאומי
+1
סיוע לאזרחים ותיקים מטעם המחלקה לשירותים חברתיים
השירות לאוכלוסיית התושבים הוותיקים ובני משפחותיהם ניתן במחלקות לשירותים חברתיים וכולל מיצוי זכויות, מידע על מסגרות יומיות ,שירותי סעד, עובדים זרים, דיור מוגן ומסגרות מוסדיות זמניות וקבועות.
בזמן המלחמה המחלקה לשירותים חברתיים מעניקה סיוע, ייעוץ והכוונה גם למי שפונה ונמצא באזור המגורים בה פועלת המחלקה.
מיצוי זכויות
רווחה
+2
אנשים במצב סיעודי
+2
תמיכה וייעוץ ליחידים ומשפחות מטעם המחלקה לשירותים חברתיים
השירות מסייע לילדים, בני נוער, משפחות, יחידים, מוגבלים, זקנים, עולים חדשים ולכל פרט/קבוצה החפצים בקבלת סיוע. המחלקות לשירותים חברתיים מעניקות מידע, יעוץ, טיפול, שירותים סוציאליים, הכוונה, תיווך לקבלת שירות, שילוב במסגרות ושירותי עזר בבית - בהתאם לכללי נזקקות וזכאות ולאפשרויות התקציביות.
בזמן המלחמה המחלקה לשירותים חברתיים מעניקה סיוע, ייעוץ והכוונה גם למי שפונה ונמצא באזור המגורים בה פועלת המחלקה.
מזון
רווחה
+3
נופשונים לאנשים עם מוגבלות בחירום - משרד הרווחה והביטחון החברתי
שירות הנופשונים ניתן לאנשים עם מוגבלות הזקוקים למענה חירומי או להפגה בשל המצב.
המענה ניתן למשך 5 ימים.
כדי לקבל את שירות הנופשון על המבקש או משפחתו לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות בה הם גרים.
אם אין מענה במחלקה בשל פינוי הרשות, ניתן לפנות ישירות למוקד משרד הרווחה במספר 118 להמשך טיפול בבקשה.
פעילויות הפוגה
+2
מוגבלויות
איך לדבר על אובדן עם אנשים עם מוגבלויות - משרד הרווחה והביטחון החברתי
אחת ההתמודדויות המורכבות אליה נדרשים צוותים ובני משפחה בעת הקשה הזו היא הצורך לדבר עם ילדים ובוגרים עם מוגבלויות על אבל ואובדן.
גב' דבורה קליין, פסיכולוגית שיקומית מומחית ביחידה הנוירופסיכולוגית של שק"ל, מסבירה מה חשוב שנדע ואיך נוכל לשוחח על הנושא הטעון והכואב באופן שיאפשר תהליך של עיבוד וקבלה.
שירותים למצב החירום
+1
אבל
+4
סיוע ברכישת טלפון חכם - משרד הרווחה
זרחים חרשים וכבדי שמיעה מתקשים לשמוע אזעקות והתראות.
האפליקציה של פיקוד העורף מותאמת לשם קבלת התראות בזמן אמת גם על ידי אנשים שמתקשים לשמוע.
עם זאת, ישנם אנשים חירשים וכבדי שמיעה שאין להם טלפון חכם, ולכן אינם יכולים להסתייע באפליקציה זו לשם קבלת התראות.
לאור מצב החירום הנוכחי, משרד הרווחה יסייע לאנשים חירשים וכבדי שמיעה שאין ברשותם טלפון חכם לרכוש טלפון חכם בסיסי, בכדי שיוכלו לקבל התראות בזמן אמת באמצעות אפליקציית פיקוד העורף.
הסיוע מיועד לבעלי זכאות מלאה לקבלת שירותי תמיכה בתקשורת.
שירותים למצב החירום
+2
בעלי חרשות או שמיעה מוגבלת
טיפים למתנדבים עם ילדים ואנשים עם מוגבלות בשעת חירום - משרד הרווחה והביטחון החברתי
פנקסי כיס לשעת חירום עבור אנשים המתנדבים עם ילדים ואנשים עם מוגבלות, כולל מוגבלות ראייה ומוגבלות שמיעה
שירותים למצב החירום
+1
בעלי צרכים מיוחדים
+2
אתר מידע לאנשים עם מוגבלויות במלחמה - משרד הרווחה והביטחון החברתי
אתר המרכז מידע אודות מענים של סיוע נפשי הניתנים על ידי גופים שונים
הכוונה בחירום
+2
בעלי צרכים מיוחדים
נושמים לרווחה
מטרות תוכנית 'נושמים לרווחה' הן:
- שיפור המצב הכלכלי של משפחות החיות בעוני ובהדרה (הרחקה חברתית) והעלאת העצמאות ביכולת לספק את הצרכים הבסיסיים
- הגדלת ההזדמנויות של המשפחה להגיע למגוון שירותים, מצבים ופעולות בחברה שעשויים לקדם א מצבם החברתי-כלכלי (לדוגמה רמת בתי ספר נמוכה בישוב או העדר מסגרות להכשרה מקצועית, קושי לקבל משכנתא או הלוואה בריבית נמוכה, העדר תחבורה ציבורית ועוד)
- העשרת הידע והמוניטין המגדירים את מעמד המשפחה ("הון סימבולי")
- יצירת תחושת רווחה אישית ומשפחתית.
התוכנית מיועדת ליחידים ולמשפחות שמתמודדות עם מכשולים רבים, מיעוט הזדמנויות לשנות את מצבם וקושי במיצוי זכויות ובשימוש במשאבי הקהילה והממסד.
סיוע כספי
+4
משפחות
+1
מרכז עוצמה
מטרת השירות היא הנגשת סיוע ליחידים ולמשפחות החיים בעוני, בדרכים הבאות:
- שיפור באיכות החיים
- הפחתת רמת המחסור החומרי-כלכלי
- העלאת רמת התעסוקה, הכשרה או השכלה ומיצוי זכויות
- הגדלת ההון הסימבולי - המתבטא בשילוב מיטבי בקהילה
- הגברת העצמאות, הבאה לידי ביטוי ביכולת לספק צרכים בסיסיים.
השירות מיועד ליחידים ולמשפחות, המוכרים למחלקות לשירותים חברתיים, המתמודדים עם מציאות חיים של עוני והדרה.
מיצוי זכויות
+2
משפחות
+1
פנימה - ילדים ונוער בקצה רצף ההזנחה ומשפחותיהם
פנימה - תוכנית התערבות ביתית במשפחות עם ילדים במצבי הזנחה עמוקה במטרה לחזק המשפחה ולאפשר הישארות הילדים בביתם. התוכנית מספקת מענה מקיף למשפחות ולילדים, במטרה לחזק את התא המשפחתי ולהעניק הזדמנויות לשיפור איכות החיים. פועלת בשיתוף קרן רש"י והביטוח הלאומי, ומעניקה ליווי אישי וכלים מקצועיים לילדים, לנוער ולמשפחותיהם להתמודדות עם מצבי הזנחה קיצוניים.
רווחה
+2
נפגעי התעללות או הזנחה
+4
ליווי קבוצתי לבני נוער מקהילת הלהט"ב
ליווי קבוצתי לבני נוער מקהילת הלהט"ב השייכים לקבוצות ייחודיות, מונחה על ידי מדריכים מקהילת הלהט"ב ונועד לסייע לבני נוער וצעירים בקשיים האישיים ובקשיים השונים הקשורים לנטייתם המינית.הקבוצות מתקיימות בשלושה מוקדים: צפון-חיפה, מרכז- תל אביב, דרום- באר שבע.
טיפול רגשי (פסיכולוגי)
+1
החברה הערבית
+6
הוסטל שיקומי טיפולי לנשים במעגל הזנות - תוכנית סלעית של משרד הרווחה והביטחון החברתי וחברת מוסדות תרבות חינוך ושיקום של עיריית תל אביב יפו
תוכנית סלעית – סיוע לנשים במעגל הזנות מיועדת לנשים וטרנסג'נדריות על רצף הזנות מגיל 18 ומעלה.
השירותים:
הוסטל שיקומי–טיפולי. הוסטל ארצי המיועד לנשים הזקוקות לטיפול נפשי ומגורים למשך שנה. בהוסטל עוברות הנשים תהליך המקיף את כל מרחבי החיים. הוא כולל ליווי ותמיכה במיומנויות בסיסיות של ניהול אורח חיים נורמטיבי, ניהול משק בית, ניהול תקציב אישי ועוד.
שירותים נוספים:
דירת חירום. מעטפת כוללת של טיפול וקורת גג עבור נשים שנמצאות במעגל הזנות.
מרכז יום עם קבוצות טיפול, סדנאות תעסוקה, סיוע במיצוי זכויות, מענה פסיכותרפי ועוד.
סלעית הוקמה באמצעות משרד הרווחה.ומופעלת על ידי עיריית תל אביב- יפו, מינהל השירותים החברתיים ועמותת קשת. חברת מוסדות חנוך ותרבות בתל אביב היא הזרוע הביצועית
הקצאת המשאבים לתכנית היא באמצעות מספר משרדי ממשלה: משרד ראה"מ – הרשות לקידום מעמד האישה, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומשרד החינוך.
דיור לטווח קצר
+6
טרנסג'נדר
+4
טיפת חלב
טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים הרות, תינוקות וילדים (גילאי לידה עד 6 שנים) ומשפחותיהם. תחנות טיפת חלב פזורות בכל רחבי הארץ ומופעלות על-ידי לשכות הבריאות. טיפת חלב היא השירות הראשון שפוגשות משפחות צעירות, אשר מלווה אותן, במקצועיות, במגוון נושאים, החל משלב ההיריון, ההכנה ללידה וההורות
אבחון למחלות
+4
אבות
+3
מענה פסיכותרפי לנשים במעגל הזנות - תוכנית סלעית של משרד הרווחה והביטחון החברתי וחברת מוסדות תרבות חינוך ושיקום של עיריית תל אביב יפו
תוכנית סלעית – סיוע לנשים במעגל הזנות - מיועדת עבור נשים וטרנסג'נדריות על רצף הזנות מגיל 18 ומעלה.
השירותים:
מענה פסיכותרפי במסגרת המסלול האמבולטורי: שיחה שבועית קבועה עם מטפלת המתמחה בטיפול בנשים במעגל הזנות. לכל אישה חליפה טיפולית אשר מתאימה לצרכיה. המסלול מציע, בנוסף לשיחה הפרטנית, אפשרות לקחת חלק במרחב קבוצתי, חברתי וקבוצתי, בו הנשים יכולות לעבד יחד חוויות חיים משותפות.
דירת חירום, הוסטל שיקומי טיפולי, מרכז יום עם קבוצות טיפול, סדנאות תעסוקה, סיוע במיצוי זכויות, מענה פסיכותרפי ועוד.
הכשרה תעסוקתית נינתנת במסגרת מרכז היום - מרחב יומי בו ניתנים שירותים כגון קבוצות טיפול, סדנאות תעסוקה, סיוע במיצוי זכויות. מרכז היום פועל בשני מסלולים.
מסלול בוקר המיועד לנשים בתחילת דרכן, ומסלול ערב המיועד לנשים שסיימו בהצלחה את אחת ממסגרות סלעית ועובדות בשעות הבוקר.
מסלול הבוקר:5 ימים בשבוע בין השעות 15:30-08:30. מסלול הערב: ימי חמישי 20:00-16:00
סלעית הוקמה באמצעות משרד הרווחה.ומופעלת על ידי עיריית תל אביב- יפו, מינהל השירותים החברתיים ועמותת קשת. חברת מוסדות חנוך ותרבות בתל אביב היא הזרוע הביצועית
הקצאת המשאבים לתוכנית היא באמצעות מספר משרדי ממשלה: משרד ראה"מ – הרשות לקידום מעמד האישה, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומשרד החינוך.
ליווי והדרכה
+6
טרנסג'נדר
+2
הכשרה תעסוקתית לנשים במעגל הזנות - תוכנית סלעית של משרד הרווחה והביטחון החברתי וחברת מוסדות תרבות חינוך ושיקום של עיריית תל אביב יפו
תוכנית סלעית – סיוע לנשים במעגל הזנות - מיועדת עבור נשים וטרנסג'נדריות על רצף הזנות מגיל 18 ומעלה.
השירותים:
הכשרה תעסוקתית נינתנת במסגרת מרכז היום - מרחב יומי בו ניתנים שירותים כגון קבוצות טיפול, סדנאות תעסוקה, סיוע במיצוי זכויות. מרכז היום פועל בשני מסלולים.
מסלול בוקר המיועד לנשים בתחילת דרכן, ומסלול ערב המיועד לנשים שסיימו בהצלחה את אחת ממסגרות סלעית ועובדות בשעות הבוקר.
מסלול הבוקר:5 ימים בשבוע בין השעות 15:30-08:30. מסלול הערב: ימי חמישי 20:00-16:00
שירותים נוספים:
דירת חירום, הוסטל שיקומי טיפולי, מרכז יום עם קבוצות טיפול, סדנאות תעסוקה, סיוע במיצוי זכויות, מענה פסיכותרפי ועוד.
סלעית הוקמה באמצעות משרד הרווחה.ומופעלת על ידי עיריית תל אביב- יפו, מינהל השירותים החברתיים ועמותת קשת. חברת מוסדות חנוך ותרבות בתל אביב היא הזרוע הביצועית
הקצאת המשאבים לתכנית היא באמצעות מספר משרדי ממשלה: משרד ראה"מ – הרשות לקידום מעמד האישה, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומשרד החינוך.
ליווי והדרכה
+6
טרנסג'נדר
+4
קלט חירום לדרי רחוב
מסגרת חירום המיועדת לדרי רחוב הזקוקים לייצוב מצבם וכן על מנת לאפשר להם "פסק זמן" מחיי הרחוב להתאוששות.
רווחה
+1
מחוסרי בית
מוקד המשטרה
מוקד 110 מספק מידע בתחומי העיסוק המשטרתיים, בנושאים כגון תנועה ברחבי הארץ, כתובות וטלפונים של תחנות משטרה ועוד. ניתן לפנות בטלפון או באמצעות פניה מקוונת.
קו סיוע
מוקד חירום - פיקוד העורף
מוקד החירום של פיקוד העורף למידע, התרעות והנחיות בזמן חירום.
קו סיוע
+1
מוקד סיוע במשכנתא לקשישים ולאנשים עם מוגבלות
יש להתקשר לכוכבית 2310 לקבלת מידע ושירות בנושאים האלה: החזרי משכנתא לקשישים נתמכים, קצבת שכר דירה לעולים חדשים, תוספת שכר דירה לעולים חדשים הממתינים לדיור ציבורי של משרד הקליטה, סיוע לאדם עם מוגבלות מקצרת חיים שלקח משכנתא לרכישת דירה ראשונה.
מיצוי זכויות
+1
מוגבלויות
+1
קו חירום לדיווח על תקלות תקשורת בעוטף עזה ובגבול הצפון - משרד התקשורת
בשל המצב הביטחוני, משרד התקשורת מפעיל מוקד פניות ציבור ייעודי עם מספר מקוצר לדיווח על תקלות ברשתות סלולאר ואינטרנט ביישובי עוטף עזה וגבול הצפון.
המוקד מאוייש בימים א-ה בין השעות 08:00 עד 17:00 על ידי מענה אנושי ועד לתרום משמעותית לקיצור זמני המענה לתקלות תקשורת באזורי הגבולות.
הכוונה בחירום
+3
מרכז שליטה לאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים - משרד ראש הממשלה
מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים - מרכז מהל"ב (מ.ה.ל.ב). מרכז את כלל הסיוע הממשלתי והפעילות מול המשפחות. פועל בבסיס של פיקוד העורף מטעם מטה הממונה על החטופים והנעדרים - משרד ראש הממשלה.
נותן מענה בזמן אמת לכל צורך ובקשה מול הרשויות הממשלתיות והאזרחיות: עזרה כלכלית, תמיכה נפשית, הסדרת מסמכים, תרופות, גישה לחשבון בנק ועוד.
הכוונה בחירום
+3
משפחות של נעדרים
+1
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - המשרד לביטחון לאומי
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105 הוא מערך אזרחי-משטרתי ייחודי בארץ ובעולם המשלב את מישור האכיפה החוקית עם המישור הטיפולי והחינוכי כדי לייצר סביבה בטוחה עבור ילדים ובני נוער במרחב המקוון.
את המטה מובילים המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל - להב 433 ושותפים בו משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד המשפטים - פרקליטות המדינה במטרה משותפת למנוע אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת. ניתן לפנות למוקד 105 בכל נושא של פגיעה בקטינים ברשת.
הכוונה בחירום
+2
ילדים
+1
קייטנות לילדים עם מוגבלות
קייטנה – שירות יומי במהלך חופשות המאפשר לילדים, מתבגרים וצעירים עם מוגבלות לשהות בסביבה שונה לצורך הפוגה ובילוי, וכן ליהנות משעות של העשרה חברתית.
קייטנות
+2
צעירים
+3
מרכזי יום לבני 21 עם מוגבלות
מסגרת טיפולית - סיעודית הפועלת במהלך שעות היום לאנשים עם מוגבלות מעל גיל 21 הגרים בבתיהם בקהילה.
מסגרת יום
+2
מבוגרים
+2
מקלטים לנשים נפגעות אלימות וילדיהן
מקלט לנשים נפגעות אלימות וילדיהן הוא בית שבמסגרתו ניתנים הגנה וטיפול לנשים שאינן יכולות להישאר בביתן בשל סכנה פיזית ו/או נפשית מבן זוגן או בן משפחה.
מקלט חירום
+4
נפגעות אלימות במשפחה
+2
מוקד טלפוני - אגף השיקום משרד הביטחון
המוקד הטלפוני של אגף השיקום במשרד הביטחון מקבל פניות בנושאים שונים, החל מתהליך ההכרה בנכות, הוועדות הרפואיות, שירותי המרפאה, ועד שירותי הרווחה והשיקום.
הכוונה בחירום
+3
נכי צה"ל
+1
נופשון לזמן קצוב בבית אבות לאזרח הוותיק
מסגרת המספקת טיפול והשגחה לאזרחים ותיקים, הזקוקים לכך בשל נסיבות שונות, למשך תקופה קצרה.
סיוע לבני משפחה מטפלים
+4
מטפלים
+1
הוסטל טיפולי-שיקומי-תעסוקתי לדרי רחוב
מסגרת המאפשרת שיקום אישי ותעסוקתי לדרי רחוב, כולל הקניית מיומנויות חברתיות ותעסוקתיות, שילוב במסגרות עבודה ותמיכה.
דיור לטווח קצר
+4
מחוסרי בית
טיפת חלב - מוקד טלפוני
מוקד טיפת חלב בטלפון מאויש על ידי אחיות טיפת חלב, יועצות הנקה, יועצות שינה ותזונאיות מומחיות לגיל הרך.
הייעוץ ניתן להורים לילדים מגיל לידה עד גיל 6, ללא קשר לטיפת החלב שבה מטופל הילד או הילדה, בנוסף לשירות הניתן בטיפות חלב בשעות הפעילות הרגילות. משפחות המקבלות טיפול בטיפות חלב של משרד הבריאות יקבלו במוקד הטלפוני מענה המבוסס על המידע הקליני המצוי ברשומה הרפואית שלהן, לאחר הזדהות. ההמלצות האישיות יתועדו כדי לשמור על הרצף הטיפולי בטיפת החלב אליה שייכים הפונים. משפחות המקבלות טיפול בטיפות חלב של קופות החולים מכבי, כללית, מאוחדת ולאומית יקבלו במוקד הטלפוני מענה המבוסס על המלצות והנחיות משרד הבריאות.
בין הנושאים שבתחום אחריות טיפות החלב ושניתן לקבל בהם ייעוץ מהמוקד: תופעות לוואי לאחר חיסונים, התפתחות, הנקה, תזונה, בכי, בעיות בשינה.
הדרכת הורים
+5
אבות
+3