מרכז המידע של משרד הבריאות בחירום
מרכז המידע של משרד הבריאות לזמן מלחמה הוא אתר יעודי עם מידע מקיף ועדכני על שירותי מערכת הבריאות במלחמה מול איראן (מבצע עם כלביא). האתר כולל מידע על המענים של המשרד לכלל המטופלים ולמפונים, התמודדות נפשית בשעת חירום, העסקה וסיוע לצוותים הרפואיים ולמוסדות הבריאות ועוד.
כמו כן הוא כולל מידע לשוהים בחו"ל, תכנים מקצועיים שונים וכן עדכונים לצוותים רפואיים ומוסדות בריאות. האתר הוקם לראשונה במלחמת חרבות ברזל.
הכוונה בחירום
+1
מפונים
+1
הכוונה ותמיכה רגשית להורים וילדים ממשפחות המפונים בצפון הארץ- יעדים לצפון
יעדים לצפון מפעילה קווים חמים לסיוע נפשי וייעוץ להורים במשפחות המפונים מצפון הארץ, מועדוניות, משחקיות טיפוליות ותמיכה רגשית במרכזים שונים ובמלונות בהם שוהים המפונים. צוותי מומחים להתפתחות הילד מייעצים להורים ומספקים תמיכה להם ולילדיהם.
בין השותפים: קרן רש"י, קרן עזריאלי, הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, קרן משפחת שעשוע, משרד הבריאות.
הכוונה בחירום
+1
מפונים
+2
סיוע למפוני ולמתפני מלחמת חרבות ברזל - מערכת "יחד"
מערכת ״יחד״ הוקמה כדי לאפשר למשפחות המפונים והמתפנים לעדכן את משרדי הממשלה לגבי הצרכים השונים. המערכת מאפשרת לדווח על כל בקשה או צורך, כדי שהגורם המתאים במשרד הממשלתי הרלוונטי יוכל לסייע לכל בני המשפחה, בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה, הביטוח הלאומי, העלייה והקליטה ועוד.
הכוונה בחירום
+2
מפונים
פלטפורמת "כיוונים" להנגשת מידע על זכויות לנפגעי המלחמה - מוקד ערב"ה - עזרה ראשונה בטכנולוגיה ובהטמעה
"כיוונים" הוא כלי אינטרנטי להנגשת מידע על זכויות, שמיועד כדי להקל על נפגעי מלחמת חרבות ברזל בתהליך מיצוי הזכויות וקבלת הסיוע המגיע להם.
באמצעות הפלטפורמה ניתן להגיע למידע על הפעולות שצריך לבצע למימוש הזכויות לפי סוג המקרה, מה סדר הפעולות לפי דחיפות ועוד.
פותחה במסגרת פעילות התנדבות של חמ"ל ערב"ה, מערך הדיגיטל הלאומי ופורום
חברות הצמיחה.
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+3
מוקד החירום של התנועה הקיבוצית
המוקד, אשר פועל 24 שעות ביממה, עובד בתיאום עם הנציגים השונים מתוך הקהילות המפונות בשטח לריכוז הצרכים המדויקים במוקד.
כלל הצרכים מרוכזים במוקד ומנותבים לגורמים המטפלים במערך החירום. המוקד מפעיל תשתית התנדבותית רחבה אשר מאפשרת מתן מענה בתחומים הבאים: אירוח, ציוד, סיוע ותמיכה נפשית לנפגעים.
הכוונה בחירום
+3
מפונים
+1
מוקד סיוע בזמן חירום להורים, בני משפחה ואנשים עם מוגבלויות- מכון ארגמן
מוקד סיוע לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם של עזרה ראשונית, ייעוץ, הדרכה, הכוונה והרגעה ע"י צוות המטפלים של המכון
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+2
הכוונה למשפחות ששכלו את יקיריהן - יקיר לי
יקיר לי - יד ולב לשכול האזרחי מעניקה למשפחות המפונים מהדרום ששכלו את יקיריהן וחברי הקהילות שלהם סיוע בהתארגנות ראשונית, סיוע כלכלי התחלתי, מיפוי צרכים ותמיכה. מתנדבי העמותה מגיעים למשפחות מפונים בבתי מלון ומקלטים, לסיוע רגשי וחומרי. בהמשך העמותה תלווה לאורך זמן את המשפחות.
שם הפרויקט: יד ולב לתושבי הדרום.
הכוונה בחירום
+5
מפונים
+2
קו חירום לצורך ייעוץ והכוונה לישראלים שרכושם נפגע - לשכת סוכני הביטוח
לשכת סוכני הביטוח - השיקה קו חירום לצורך ייעוץ והכוונה לישראלים שרכושם נפגע, או ישראלים אשר שוהים בחו״ל ומעוניינים לשוב ארצה.
סיוע משפטי
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+2
כלים ומדריכים להתנהלות כלכלית בחירום
על רקע המלחמה מול איראן (מבצע עם כלביא), עמותת פעמונים מספקת כלים ומדריכים להתנהלות כלכלית בזמן חירום. המידע מיועד למשפחות שאיבדו בני משפחה, שרכושן נפגע, שהעסק שלהן מושבת, שנאלצו להתפנות ממגוריהן, שלא יכולות לצאת לעבודה בעקבות המצב, שהמפרנס/ת העיקרי/ת נקרא/ה למילואים, או לכל אחד ואחת שמרגישים שיש להם צורך בסיוע או ליווי כלכלי בעקבות המצב.
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+2
יעוץ לנפגעי שבץ מוחי על רקע המלחמה - עמותת נאמן
עמותת נאמן למען נפגעי ארוע מוחי מסייעת למי מבין המפונים מהישובים, שהם אחרי שבץ מוחי וזקוקים לעזרה מיוחדת.
הכוונה בחירום
+1
מפונים
+1
סיוע במיצוי זכויות לנפגעי חרבות ברזל - נקומה ונחיה מרכז פלס
סיוע במיצוי זכויות לנפגעי חרבות ברזל - מפונים, פצועים ומשפחות חללים, נעדרים וחטופים
הכוונה בחירום
+2
מפונים
+4
מוקד זכויות בנושא שירותי בריאות ורפואה - האגודה לזכויות החולה
האגודה לזכויות החולה תומכת ופועלת למען אזרחי ישראל וממשיכה לסייע בהתמודדות עם מחלות ומצבים רפואיים שונים, במיצוי זכויות, בהכוונה לקבלת תרופות ומרשמים ועוד.
הכוונה בחירום
+3
מפונים
+1